Over de One Day Workshop Root Cause Analysis.
Klinkt onderstaande bekend? “We weten niet zeker of we het probleem echt hebben opgelost.” “Het team voor oorzaak- analyse heeft veel dingen geprobeerd, maar niets lijkt te werken.” “We hebben niet voldoende middelen voor analyse van de oorzaak.” De One Day Workshop Root Cause Analysis geeft inzicht in hoe je uit de impasse komt, volgens de nieuwste technieken.
Het principe van deze workshop is: ‘Luisteren naar de onderdelen’. Met andere woorden: ga naar de werkvloer, neem de producten die niet aan de eisen voldoen en vergelijk deze met de juiste producten. Dit onthult vaak meer dan de overvloed aan gegevens en statistieken die de kwaliteitsmanager dagelijks ontvangt.
Wanneer je een product hebt dat uit verschillende componenten is samengesteld, is dit een goed begin om het product uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Wanneer de storing blijft bestaan, is er een probleem met een van de componenten. Wanneer het probleem na het opnieuw monteren is verdwenen, kunt je de componenten als mogelijke oorzaak elimineren en de stappen van het assemblageproces zelf bekijken. De onderliggende gedachte is dat verschillen duidelijker zullen verschijnen wanneer we naar de uitersten kijken.