The power of the Voice of the Customer: hoe betrek je jouw gebruiker bij jouw medische innovatie?
Klanttevredenheid en -loyaliteit zijn cruciaal voor het succes van elk bedrijf, en inzicht in de Voice of the Customer is de sleutel tot het bereiken van deze doelen. Door de VOC aan het begin van de productontwikkeling te identificeren en de feedback van de klant te vertalen in CTQ-parameters, kun je producten en diensten creëren die voldoen aan de essentiële behoeften van jouw klanten en hun verwachtingen overtreffen.
Succesvolle ontwikkeling van medische hulpmiddelen
Succesvolle ontwikkeling van medische hulpmiddelen vereist een grondig begrip van de behoeften van de gebruiker. Om ervoor te zorgen dat jouw hulpmiddel aan de verwachtingen van de gebruiker voldoet of deze overtreft, is het essentieel om in gesprek te gaan met jouw doelgroep en inzicht te krijgen in hun vereisten.
Maar hoe benader je potentiële gebruikers, welke vragen moet je stellen en hoe zet je hun feedback om in bruikbare inzichten?
Tijdens de workshop krijg je de kans om het geleerde toe te passen op je eigen product. We voorzien je van sjablonen en hulpmiddelen die je kunt gebruiken om meteen aan de slag te gaan met je doelgroep en een van de belangrijkste stappen in het productontwikkelingsproces te zetten: praten met je gebruikers!