Opleidingsinformatie

  • Eindhoven/Enschede
  • Halve dag
  • 18 juni 2025

Investering

De investering bedraagt €495,- per deelnemer (ex. BTW).

Inclusief templates, het lesmateriaal, drinken en lunch.

The power of the Voice of the Customer: hoe betrek je jouw gebruiker bij jouw medische innovatie?

Klanttevredenheid en -loyaliteit zijn cruciaal voor het succes van elk bedrijf, en inzicht in de Voice of the Customer is de sleutel tot het bereiken van deze doelen. Door de VOC aan het begin van de productontwikkeling te identificeren en de feedback van de klant te vertalen in CTQ-parameters, kun je producten en diensten creëren die voldoen aan de essentiële behoeften van jouw klanten en hun verwachtingen overtreffen.

Succesvolle ontwikkeling van medische hulpmiddelen
Succesvolle ontwikkeling van medische hulpmiddelen vereist een grondig begrip van de behoeften van de gebruiker. Om ervoor te zorgen dat jouw hulpmiddel aan de verwachtingen van de gebruiker voldoet of deze overtreft, is het essentieel om in gesprek te gaan met jouw doelgroep en inzicht te krijgen in hun vereisten.
Maar hoe benader je potentiële gebruikers, welke vragen moet je stellen en hoe zet je hun feedback om in bruikbare inzichten?

Tijdens de workshop krijg je de kans om het geleerde toe te passen op je eigen product. We voorzien je van sjablonen en hulpmiddelen die je kunt gebruiken om meteen aan de slag te gaan met je doelgroep en een van de belangrijkste stappen in het productontwikkelingsproces te zetten: praten met je gebruikers!

Download Brochure

 

 

Leerinzichten

  • Het belang van de stem van de klant bij het creëren van producten en diensten die voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de klant.
  • Hoe je de juiste contactpersonen kunt vinden om feedback van klanten te krijgen.
  • Strategieën voor het stellen van de juiste vragen om de meest waardevolle inzichten te krijgen.
  • Hoe klantfeedback te analyseren om kritieke klantbehoeften te identificeren.
  • Technieken voor het definiëren van CTQ-parameters.

Praktijkdocent.

Lisette van Steinvoren - Stamsnijder

Lisette van Steinvoren - Stamsnijder

Competence Lead MedTech & Sr. Project Manager Medical
Lisette is a dedicated project manager with several years of experience in innovative product development within both multinationals and SMEs. She is passionate about creating relevant products, especially when they are health and environmental related. Lisette has a background in Engineering Physics & Innovation Management. She is Black Belt and IPMA C certified.

Resultaten

Door deze training bij te wonen, krijg je waardevolle inzichten en praktische hulpmiddelen die je kunt gebruiken om producten en diensten te creëren die echt voldoen aan de behoeften van jouw klanten en een superieure klantervaring bieden.

Voice of the Customer – Getting started with requirements

Ja, ik meld me aan

Wat je gaat leren.

Cursusinhoud

Deze cursus biedt een combinatie van theorie en praktijk die de Voice of the Customer-methodologie verkent, een belangrijk onderdeel van Design for Six Sigma en het schrijven van requirements.

In deze workshop leer je niet alleen over de theorie achter VOC, maar ook over onze hands-on best practices voor het betrekken van gebruikers, het afnemen van effectieve interviews en het vertalen van interviewbevindingen naar input voor productontwerpen.

 

Praktische informatie.

Voor wie

Deze training is bedoeld voor productmanagers, ingenieurs, kwaliteitscontroleurs en iedereen die verantwoordelijk is voor het maken en leveren van producten en diensten die voldoen aan de behoeften van de klant.

Certificaat

Na het afronden van de cursus, ontvangen deelnemers een bewijs van deelname.

Locatie & Data

Locatie
Eindhoven – High Tech Campus 29 

Enschede – The Gallery, Hengelosestraat 500

Data 2025
Sessie I: 18 juni

Sessie II: 10 november

Groepsgrootte

A maximum of 16 participants