Regelmatig krijg ik de vraag gesteld: “wat is nu het belangrijkste bij het implementeren van een verbetermethodiek?”. Het antwoord daarop is steevast: “commitment vanuit het topmanagement die het geloof in de methodiek overdraagt aan alle lagen binnen een organisatie”.
Daarnaast natuurlijk ook de competenties op peil brengen door middel van training en workshops. Maar ook de juiste projecten uitkiezen waardoor het vertrouwen in een methodiek sterker wordt en uiteindelijk een kritische massa overstijgt waardoor de gehele organisatie dit gaat omarmen. En niet te vergeten; het actief en on-the-job coachen en begeleiden van mensen die projecten uitvoeren Tijdens een van mijn vele ritten naar huis, na weer een succesvolle sessie bij een klant te hebben gehad, bedacht ik ineens dat alle antwoorden op de vraag: “wat is nu het belangrijkste bij het implementeren van een verbetermethodiek?”, een kerncomponent in zich heeft – namelijk: kennisoverdracht.
Vanuit mijn rol vind ik het dan ook fantastisch om te zien hoe het proces van kennisoverdracht plaatsvindt in alle fases bij een klant, waarbij alles op z’n plek valt en de persoon/ personen in kwestie een punt bereiken waarbij zij excelleren in hun omgeving. Dat zij op hun beurt weer het vertrouwen doorgeven, anderen enthousiasmeren en zelf ook enthousiast verder blijven groeien in hun competenties en rol binnen een organisatie.
Dat is waar ik voor sta. Dat is wat mij drijft. Dat is waarom ik voor Holland Innovative gekozen heb, omdat zij juist inzet op kennisoverdracht. Kennisoverdracht samen met de klant, zodat de klant kan ‘excellereren’ in de branche waar zij in opereren. Dat noemen wij de ‘Factor 10’.
Word jij mijn nieuwe collega? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij zijn op zoek naar (Master) Black Belts, Projectmanagers, Product- & Proces Specialisten en Reliability Engineers.